Lost and found
UUSI LAFI AVATTU OSOITTEESSA HTTP://LAFIFF.NET. ÄLKÄÄ ENÄÄ REKISTERÖITYKÖ TÄLLE FOORUMILLE; KAIKKI OLEMASSAOLEVAT OSASTOT NÄKYVÄT MYÖS KIRJAUTUMATTOMILLE. OFFTOPIC-ALUE ON POISTETTU KOKONAAN.

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Ensimmäinen lukemasi j-rock fanfiction?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2

Tämä foorumi on lukittu, et voi kirjoittaa uusia viestejä, vastata vanhoihin tai muokata viestejä   Tämä aihe on lukittu, et voi muokata vastauksia tai kirjoittaa uusia vastauksia    Lost and found Foorumin päävalikko -> Kirjoittaminen
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Ailesoku
Basso

LähetäLähetetty: Pe Kes 13, 2008 12:43 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten tutustuit fanfictioon?
Olin koukussa Gravitation-animeen (tai pikemminkin Hiroon), ja etsin fanisivuja sarjalle. Se oli joskus vuonna -04 eli olin silloin... 16? Joka tapauksessa, ei ollut vielä aavistusta fanfictionista, kosken kauheasti ole ala-asteen jälkeen kirjoihin, jne. tarttunut eli se, miten siihen tutustuin, oli kyllä hiukan hämmentävää. Luulin ihan tosissani, että ne oli juonipaljastuksia siitä sarjasta tai jotain, ja olinkin ihan, että wtf?! XD Mutta sitten alkoi pikku hiljaa valjeta asia minullekin, mistä oli kyse.

Mikä oli ensimmäinen lukemasi j-rock fanfiction?
Se oli ToshiyaXKyo - A Dream In Winter by VanillaMint. Muutoin en ole muistaakseni pitänyt hänen ficeistään tai ainakaan niistä, joita hän on omilla sivuillaan suositellut. (>_>)

Mikä sai sinut lukemaan sen?
Yllättäen taas fanisivujen kautta törmäsin.

Löytyykö se vieläkin jostakin vai joko se on hävinnyt?
Oioi~ löytyy löytyy: A Dream In Winter

Vaikuttiko sen lukeminen sinuun jotenkin?
Joo, nimenomaan se ensivaikutelma koko ajatuksesta parittaa oikeita ihmisiä keskenään - hyi helkutti. En meinannut millään pystyä lukemaan sitä, ja varmaan pariin kertaan venkslasin edestakaisin sen fanisivun ja ficcilinkin välillä, ennen kuin uteliaisuus voitti. Ja no, vaikken parituksesta nyt niin varsinaisesti piittaakaan, kyllä sitä tulee ficcejä kulutettua nykyään, niin lukijana kuin kirjoittajana itsenään. Että näin siinä sitten kävi - here I am. XD

Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
DOCTORSTOP
Triangeli

LähetäLähetetty: To Kes 26, 2008 2:38 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eräs vanha ystävä joskus aivopesi aluksi fanittamaan eri j-rockbändejä yms. ja siirtyi sitten fanfictioon. Koukkuun jäi aika helposti. :---)

Jokin todella romanttinen/surullinen DEG / KyoxKao ficcihän se oli... En kyllä hirveästi mitään yksityiskohtia muista.

Edelleen tuo samainen ystävä. Linkitti jossain ja pakkohan se sitten oli lukea.

Eipä taida löytyä. sen verran aikaa siitä on... Quizillassa se taisi sijaita, ja ymmärtääkseni siellä on ollut melkoinen siivousoperaatio käynnissä vanhan materiaalin poistamiseksi. Vaikka se vielä jossain olisikin, en sitä nyt tähän hätään löytäisi niin millään, kun en edes otsikkoa muista.

Vaikuttihan se... Ei mitenkään negatiivisesti tietenkään. Tulihan sitä koko ideaa vähän jälkeenpäin mietittyä, mutta se sai kyllä kiinnostuksen kipinät lentoon = piti tulla aivopestyksi j-rockiin vielä vahvemmin, etsiä lisää fanfictionia... : D

★ ART BLIND!
You people just live on laughing, saying something good will happen tomorrow
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla AIM Osoite
Noradriel
Sähkökitara

LähetäLähetetty: To Kes 26, 2008 3:18 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hmm... vuonna 2002 tai 3, kun luin neljä ekaa Potteria. Hai tietoa ja tupsahdin Jenny Musta-nimisen tyypin sivuille ja jäin koukkuun hänen ficceihinsä. Löysin Finin, jossa luin ensin hetiä ja siirryin lukemaan slashi(yksi mielenkiintoinen viikonloppu, kun ystäväni oli yötä meillä) ja sitten paria kuukautta myöhemmin Loftikseen, jossa luin lähinnä vain slashi(koska se nyt sattui olemaan isoin osasta... XD). Ja pari vuotta siitä; nyt olen täällä.

Mikä oli ensimmäinen lukemasi j-rock fancition?
Jos oikein muistan se oli Fanyaren Weekend - I'm at my wits end.

Fanyare oli saanut minut kuuntelemaan X:ää muutama kuukausi aiemmin ja ajattelin, että voisin vähän tutustua sitä kautta bändiin. ^^

Ei se ainakaan täällä ole, Loftiksessa vielä löytyy ainakin.

Tutustuin bändiin syvemmin ja haluasin lukea lisää.

Est celui qui lui jettera première pierre.

Viimeinen muokkaaja, Noradriel pvm Ti Elo 12, 2008 9:44 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Irvistys
Basso

LähetäLähetetty: Pe Kes 27, 2008 9:00 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Googlen tai joidenkin kotisivujen kautta eksyin alkuvuodesta 2005 jonkun tekemille msn yhteisöt-sivuilla tehdyille kotisivuille, josta löytyi potter ficcejä. Olin silloin aivan suunnaton potter-fani ja luin ne kaikki ficit ihan innoissani ja olin ihan onnessani. Pian löysin samoilta sivuilta osoitteen vuotikseen ja olin siellä ihan innoissani lukemassa harry/ginnya (. . . x____x) ja jotain severus/hermionea.
Sitten jostain syystä mun ficcien lukeminen vähentyi, kai mielenkiinto laski tai jotain.
Vähän aikaa tästä, niin päädyin keskustelemaan mesessä tämän henkilön kanssa kenen sivuilta luin ensimmäiset ficcini, niin hän linkitti finfanfunin osoitteen, ja olin jälleen ihan kiinni ficeissä, enkä muuta tehnytkään kun luin niitä.
Ensin luin kaikken maailman draco/ginnyt, draco/hermionet ja harry/ginnyt, sieltä hetin nc17 alueelta. Kunnes kerran vahingossa eksyin kiellettyyn metsään, ja koukutuin slashiin lähes heti.

Ujelon Savior, joskus syksyllä 2006, ennen kuin mulla oli vielä mitään hajua Gazettesta.

Seikkailin vanhan finin toisessa ulottuvuudessa ja teki mieli lukea jotain, missä ei olisi potter hahmoja.

löytyy.

No mä pidin sitä ihan hemmetin hyvänä ficcinä, ja pidän vieläkin. Ja taisi jäädä sen takia alitajuntaan, joku kiinnostus Gazettesta, koska joku yö, vähän ton jälkeen mä olin ladannut Gazettea mun koneelle . . .

vittuiletko muille jakaaksesi ilosanomaa ?
Takaisin alkuun
akumu
Rummut

LähetäLähetetty: Ke Hei 02, 2008 4:30 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse asiassa, tästäkään ei ole kauheasti aikaa, kun fanfictioniin tutustuin. Varmaankin tuossa ehkä kaksi vuotta sitten taisin selailla joitain sivustoja ja silmilleni sattui ensimmäisenä An cafén Buruu berii tiara foorumi. Rekisteröidyin sinne ja ensimmäinen ficci, jonka taisin lukea oli Secret track. Joskus kauan aikaa sitten luin myös Harry Potter ficcejä ja nyt ihan nolottaa myöntää se. Mutta taisin siinä about vuosi sitten ihan kunnolla tutustua fanfictioniin, kun tänne satuin rekisteröitymään. Kun olin ensimmäisen Harry/Draco ficin lukenut, mielenkiintoni herpaantui hetkeksi, mutta sitten täältä Lafista löysin paljon enemmän ficcejä ja mielenkiintoni heräsi uudelleen henkiin.

Jos nyt tarkkoja ollaan, ensimmäinen j-rock fanfictioni, jonka luin, oli Antikku foorumissa oleva Mícurin kirjoittama Secret track, niin kuin tuossa alussakin mainitsin. Täältä Lafista luin sitten ensimmäisenä .cmyv.in Flying Dreamin.

Flying Dream: nimi kuulosti houkuttavalta ja olin siihen aikaan kauhea alice nine. fani, että jo siitä syystä halusin lukea sen. Kaverit saivat minut sitten innostumaan paljon enemmän ficcien kanssa.
Secret track: siihen aikaan paritus miellytti, mutta nykysin en siitä kauheasti välitä.

Voi kyllä tuo .cmyv.in kirjoittama ficci löytyy, mutta tuota toista en löydä nyt tähän hätään. Tässäpä tämä Flying dream.

Kyllähän se aika paljon vaikutti. Lukemisen jälkeen rupesin etsimään paljon enemmän jrockiin liittyviä ficcejä ja itsekin halusin ruveta kirjoittelemaan kaikkea. Itse asiassa, Lafin kautta, kun ficcejä luin, tuli itsellenikin sellainen olo, että nyt haluan kirjoittaa jotain.

Viimeinen muokkaaja, akumu pvm Ma Elo 04, 2008 9:57 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Ujelo
Moderaattori

LähetäLähetetty: Ke Hei 02, 2008 4:39 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aloin lukea Harry Pottereita. Törmäsin Vuotikseen netin ihmeellisessä maailmassa. Siellä toki oli ficcejä jo silloin, mikälie vuosi olikaan, ja minä uteliaisuuksissani menin ja kokeilin. Ekaksi ahmin het-ficcejä, mutta lopulta kiinnostus hivuttautui slashin puolelle. Siellä se on edelleen. Vuotiksessa ei kuitenkaan sallittu silloin kovin... köh, rankkoja ficcejä, joten eksyin Finfanfuniin.
Melody Midnightin Raison d'être.
Lukemisen puute. Halusin vain jotain mielenkiintoista luettavaa, joten avasin suositulta näyttäneen ficcitopicin Finin Toisessa ulottuvuudessa, jossa jo muutenkin liikuin RPS:n puitteissa. Se vain iski. Rakastuin tuohon ficciin ja toki oli henkilöistäkin pakko ottaa selvää.
Luulisin sen edelleen löytyvän jostakin, ehkäpä se olisi Finissä yhä? o_O
...No, tuon ficin ansiosta kiinnostuin jrockista, eli sanoisin sen vaikuttaneen aika paljonkin. :'D

[off] mitä, onko täällä jotkut ihmiset löytäneet jrockficit minun ficin ansiosta? ;;__;; I'm so moved![/off]

avatar credit to candy_flavor @ LJ
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Estarriol
Banjo

LähetäLähetetty: Ke Hei 02, 2008 6:48 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kunnolla tutustuin pari vuotta sitten kun eräs kaverini antoi minulle Finin osoitteen. Olin kyllä aikaisemminkin kuullut fanfictionista jonkin verran ja lukenutkin pari ficcua, mutten ollut erityisemmin kiinnittänyt huomiota niihin.

Valitettavasti en muista ficun kirjoittajaa, nimeä tai edes sitä mistä hitosta sen kaivoin esiin T-T Se oli Diruista, Kyo/Kaoru, Die/Shinya, en ole varma oliko R vai NC-17 (ja ennen kuin luin sen en ollut tutustunut kuin softcore-juttuihin) XD
Olisi kyllä kiva saada kirjoittaja ja ficun nimi selville 83

*köh*En osaa sanoa*köh*

Luulisin että se jostain vielä löytyy, tuskin on kadonnut minnekkään >8D
Muistelen tallentaneeni sen joskus silloin koneelle koska pidin siitä, mutta siitä on aivan hemmetin kauan. Pitäisi yrittää etsiä~

Aluksi olin vähän "omg o__o" kun en ollut ennen NC:tä lukenut, mutta kyllähän se siitä sitten. >D
Ja sen lukemisen jälkeen aloin itsekin miettiä ficcujen kirjoittamista (muistan muuten kun joskus olin aivan varma etten kirjoittaisi ficcejä, mutta mihin onkaan tultu?)
Nao
Triangeli

LähetäLähetetty: Ma Elo 04, 2008 9:12 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muistaakseni tämä tapahtui vuoden 2006 tienoilla. Olin silloin kova fanittamaan Inuyashaa, minkä johdosta sitten FIF:n foorumilla luin paljon Inuyasha ficcejä ja tulipahan itsekin kirjoiteltua niitä. Sitten Inuyashan fanitus laantui ja luin muutaman Harry Potter ficin. Sitten lähdin lukemaan erilaisia ficcejä ja tarinoita.

Taisipa olla yaoi ficci parituksena Miyavi/Gackt, nimi oli Heavenly Nightmare. Pakko sanoa, että pidin siitä. Minusta se oli hyvin kirjoitettu. Sen johdosta aloin laajemmin etsimään fanfictioneja ympäri internetiä ja löysinkin nopeasti tämän sivuston.

Ficci oli yaoita ja siinä oli sekä Miyavi että Gackt, en tarvinnut enempää syitä.

Kyllä sen pitäisi löytyä täältä.

...ei? Se sai minut tykkäämään kyseisestä parituksesta ja pitämään sitä mahdollisena. Se sai minut myös kiinnostumaan j-rock fanficeistä.
Lemia
Basso

LähetäLähetetty: To Elo 07, 2008 8:00 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suoraan sanottuna, en ole edes varma. Kuitenkin jotenkin eksyin lukemaan vuotiksesta Harry Potter-ficcuja (H/D!), luin niitä jonkun aikaa siellä, mutta sitten ne alkoivat tylsistyttää. Monet olivat vain sellaista harmaata massaa jotka eivät erityisemmin erottuneet toisistaan. (Voi myös johtua, ettei siellä saanut olla K-18 ficcuja. 8)) Mutta oli siellä niitä helmiäkin, joissa oli kunnon juoni. Sitten eksyin jotenkin finiin, jonne en koskaan jaksanut rekata, ja miusta se vaikutti sekavalle paikalle. Sen jälkeen löytyi Zsanyan ficut. Parhaita, ehkäpä. : D Sitten olikin jonkun aikaa ficcutauko, kunnes Lafi löytyi. Ja siksi olen nyt täällä, muahhaa.

En ole varma, saattoi olla joku HamtaroHamin Antikku-ficuista. ...Viikonpäivät, ehkä? Se kuitenkin missä ne sotki toisiaan kuviksen tunnilla. : D

Ehkä se, että se oli ainut jiirubändi jonka jäsenet muistin. Monet muut olivat miulle vain hyvää musiikkia, mutta An Cafesta aloitin jäsenten muistamisen.

Lafissa on, ainakin pitäisi.

Juuri senkö? Ainakin luin kaikki loputkin ja laajensin sitten muihinkin ficcuihin. Ei kai mitenkään syvällisesti ?
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Teppi-Pon
Basso

LähetäLähetetty: To Elo 07, 2008 8:18 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

- 13 vuotiaana, edellisessä lafissa, kun romancer pakotti kehoitti lukemaan.
ujelon autiotalo (joka *vink vink* on vielä kesken)
Romancerin 'kehoitus'.
eikös se täälläkin lafissa jossain ole.
Joo : DD
aloin lukemaan lisää, lisää, lisää ja lisäää.
Massapsykoosi
Triangeli

LähetäLähetetty: Ma Elo 11, 2008 8:23 pm    Viestin aihe: Re: Ensimmäinen lukemasi j-rock fanfiction? Vastaa lainaamalla viestiä

Perjantai13 kirjoitti:

1. Tutustuin fanfictioon rakkaan ystäväni kehotuksella. Hän kun ei välillä muusta puhunutkaan, niin pakostakin mielenkiintoni heräsi.
2. Ensimmäinen oli tämä Hamtarohamin kirjoittama Viikonpäivät. Tämä sama kyseinen ystäväni suositteli sitä, koska kuuntelin silloin oikeastaan pelkästään An Cafea enkä sen vuoksi vielä kunnolla näitä muita Jrockkareita tuntenut.
3. Tämä ystäväni oli sitä lukiessaan kehunut sitä niin paljon, että en voinut jättää sitä lukematta ^^
4. Kyllähän se täältä taitaa vielä löytyä.
5. No ainakin ihastuin entistä enemmän homoparituksiin, jotka ovat tällä hetkellä suoranainen pakkomielle :''D Ja tietenkin se innosti lukemaan muitakin J-rock ficcejä.
Wataridori
Basso

LähetäLähetetty: Ti Elo 12, 2008 6:22 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

........kaikki mainitsee tässä kohtaa HP:t (O.o) ja niin minunkin pitää tehdä ^^ Ekan kerran kuulin finistä joskus..........kuinkakohan monta vuotta sitten? Varmaan neljä, yhden kaverini kautta... Mutta itse kiinnostuin kunnolla vasta.....*köh* kun olin lukenut Deathly Hallowsin.... Eli joskus.......puoli vuotta sitten? Finin kautta löysin ennen pitkää (vahingossa) lafin ja.......loppu on HISTORIAA.

Finin Toisesta ulottuvuudesta remtaran Two Days, Two Nights (whoo, muistan nimenkin!!)

Sana j-rock otsikossa... Luulisin...
Vaikka silloin kuuntelinkin vain jotain tyyllin An Cafea.... Ja Gazeilta olin kuullut kaksi kappaletta.... Mutta halusin kovasti sivistyä...

Eiköhän sieltä finistä yhäkin... Varma en ole, mutta minne se olisi siltä kadonnut? Löytyisiköhän täältäkin, en tiedä...

Aloin kuuntelemaan alice nine.a ja kiinnostuin Gazesta enemmän.... Ja tietysti löysin jiiruficit!! Eli aika hel***tin paljon!! Mitä ihmettä olisin tehnyt koko viime kesän, jos en olisi ensin löytänyt silloin tuota ficciä, ja sitten myöhemmin lafia?
it is embarrassing,
so I put it in music notes.
Takaisin alkuun
ninzaba
Triangeli

LähetäLähetetty: Ti Elo 12, 2008 7:26 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Luinpa vaan yhden j-rockficin johon törmäsin... siitä lissää seuraavassa kohdassa Very Happy Enkä ole IKINÄ lukenu Harry Potter-ficcejä... empä kyllä niitä kirjojakaan. Enkä muuten ole ikinä lukenut mitään muuta kun j-rock fanfictionia... Tajusin just

"My Eyes Love You" by Jessica Holy aka Toshi... Kertoopi X Japanista! Eka ficci yleensäkin mitä oon lukenu ja vieläpä englanniksi. Ehkä joku suomentaa sen joskus kun en ite kehtaa?

No tykkään hirmusti X Japanista... Luin vähän alusta että mikäs tää nyt on ja sillä tiellä ollaan Cool

http://www.xjapan.de/main.htm <-- sieltä fanart-osio ja My Eyes Love You. Huomasin vasta luettuani ficin ton "rather erotic story"-tekstin niin ehkä en ihan odottanu noin.. krhm.. rajua (?) tekstiä. Ja mitä kaikkee sitä sitten nykyään lukeekaan Laughing

Jaa että vaikuttiko. Sehän on rakkaus, suosittelen lämpimästi kaikille <3 En osaa laskea montako kertaa on tullu luettua. Se on edelleen yks mun ehdottomia lemppareita, saa taistella ykköspaikasta TheCatInTheHat:in Nukkekodin kanssa. (Rikun sihteeriseikkailut Kisakin toimistossa vaikuttaa myös ihan liian lupaavalta...)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
Vessamörkö
Sähkökitara

LähetäLähetetty: Ti Elo 12, 2008 8:01 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En oo vissiin postannu tänne viel Surprised

Noh. En voi sanoa olleeni erityisen kiinnostunut Pottereista, mutta ensimmäinen lukemani fanfiction oli Potter-ficci. :"D Tosin en kiinnostunut vielä silloin, vaan vasta kun Ancafe foorumilla päädyin pörräämään fanfiction osastolle.

Se oli joku Ancafe-ficci Ancafe foorumilla. Tosin tuota ficciä ei ole vieläkään lopetettu, joten se ei taida olla ihan kelpoinen tähän... Eli en muista. :"D

Ancafe? Halusin tietää millaista se olisi. Kokeilunhalusta?

Se fic vailla loppua on Ancafe-foorumilla vieläkin. Toisen kohtalosta en tiedä.

Kiinnostuin fanfictionista, aloin lukea enemmän, kasvoin lukemani kautta henkisesti hirmuisen pyrähdyksen, päädyin lafiin, aloin kirjoittaa itse ja tärkein: Sain uusia, todella tärkeitä kavereita.
Tonath
Sähkökitara

LähetäLähetetty: Ti Elo 12, 2008 8:23 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kun vielä kuuntelin Tokio Hotelia, niin taisin ensimmäisen kerran lukea jotain TH-fanisivujen joulukalenterin ficejä. Tai vastaavaa. Sitten menin finiin ja siellä luin enemmän.

Se taisi olla Ujelon On möröt nousseet juhlimaan (menikö nimi oikein?) tai Autiotalo.

En oikeastaan tiedä. Jotenkin eksyin Ujelon livejournaliin ja aloin lukemaan.

Kyllähän ainakin Autiotalo lafista löytyy ja sitten tuo Gazediru-fic taitaa löytyä sieltä Ujelon arkistoista.

Kiinnostuin enemmän fanfictionista ja aloin lukemaan niitä enimmäkseen finfanfunissa. Sitten valaistuin ja löysin Tattadadaa! LAFIN! Ja sitten... koukutuin.

[GIVE ME YOUR SUFFERING SORROW VOICE.]
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Näytä edelliset viestit:   
Tämä foorumi on lukittu, et voi kirjoittaa uusia viestejä, vastata vanhoihin tai muokata viestejä   Tämä aihe on lukittu, et voi muokata vastauksia tai kirjoittaa uusia vastauksia    Lost and found Foorumin päävalikko -> Kirjoittaminen Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa